VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY
Tyto všeobecné obchodní podmínky (“Podmínky”) upravují práva a povinnosti Vás, jakožto kupujících a Nás
jakožto
prodávajících v rámci smluvních vztahů uzavřených prostřednictvím E-shopu na webových stránkách
https://www.vinobarina.cz/ .
Všechny informace o zpracování Vašich osobních údajů jsou obsaženy v Zásadách zpracování osobních údajů,
která
naleznete zde https://www.vinobarina.cz/file/GDPR.pdf.
Jak jistě víte, tak komunikujeme primárně na dálku. Proto i pro naši Smlouvu platí, že jsou použity
prostředky
komunikace na dálku, které umožňují, abychom se spolu dohodli bez současné fyzické přítomnosti Nás a Vás.
Pokud některá část Podmínek odporuje tomu, co jsme si společně schválili v rámci procesu Vašeho nákupu na
Našem
E-shopu, bude mít tato konkrétní dohoda před Podmínkami přednost.
- 1. NĚKTERÉ DEFINICE
-
1.1. Cena je finanční částka, kterou budete hradit za Zboží
-
1.2. Cena za dopravu je finanční částka, kterou budete hradit za doručení Zboží a to včetně ceny za jeho
zabalení
-
1.3. Celková cena je součet Ceny a Ceny za dopravu
-
1.4. E-shop je internetový obchod provozovaný Námi na adrese https://www.vinobarina.cz/ , na kterém bude
probíhat
nákup Zboží
-
1.5. Faktura je daňový doklad vystavený v souladu se zákonem
-
1.6. My jsme společnost Vinařství Bařina, se sídlem Vrbice 98, IČO 488 809 31, e-mail
[email protected],
telefonní
číslo 777 685 499, právními předpisy označovaná jako prodávající;
- 1.7. Objednávka je Váš neodvolatelný návrh na uzavření Smlouvy o koupi Zboží s Námi;
- 1.8. Smlouva je kupní smlouva sjednaná na základě řádně vyplněné Objednávky zaslané prostřednictvím
E-shopu, a
je
uzavřena ve chvíli, kdy od Nás obdržíte potvrzení Objednávky;
- 1.9. Uživatelský účet je účet zřízený na základě Vámi sdělených údajů, jež umožňuje uchování zadaných
údajů a
uchovávání historie objednaného Zboží a uzavřených Smluv;
- 1.10. Vy jste osoba nakupující na Našem E-shopu, právními předpisy označovaná jako kupující;
- 1.11. Zboží je vše, co můžete nakoupit na E-shopu.
- 2. Obecná ustanovení a poučení
- 2.1. Koupě Zboží je možná jen přes webové rozhraní E-shopu.
- 2.2. Při nákupu Zboží je Vaše povinnost poskytnout Nám všechny informace správně a pravdivě. Informace,
které
jste Nám poskytli při objednání Zboží budeme tedy považovat za správné a pravdivé.
- 3. UZAVŘENÍ SMLOUVY
- 3.1. Smlouvu s Námi je možné uzavřít pouze v českém jazyce.
- 3.2. Smlouva je uzavírána na dálku prostřednictvím E-shopu, přičemž náklady na použití komunikačních
prostředků na
dálku hradíte Vy. Tyto náklady se však nijak neliší od základní sazby, kterou hradíte za používání
těchto
prostředků
(tedy zejména za přístup k internetu), žádné další náklady účtované Námi tedy nad rámec Celkové ceny
nemusíte
očekávat. Odesláním Objednávky souhlasíte s tím, že prostředky komunikace na dálku využíváme.
- 3.3. K tomu, abychom mohli Smlouvu uzavřít, je třeba, abyste na E-shopu vytvořili návrh Objednávky.
V tomto
návrhu
musí být uvedeny následující údaje:
- a) Informace o nakupovaném Zboží (na E-shopu označujete Zboží, o jehož nákup máte zájem, tlačítkem,
Přidat
do
košíku“);
- b) Informace o Ceně, Ceně za dopravu, způsobu platby Celkové ceny a požadovaném způsobu doručení Zboží;
tyto
informace budou zadány v rámci tvorby návrhu Objednávky v rámci uživatelského prostředí E-shopu, přičemž
informace o
Ceně, Ceně za dopravu a Celkové ceně budou uvedeny automaticky na základě Vámi zvolného Zboží a způsobu
jeho
doručení;
- c) Své identifikační údaje sloužící k tomu, abychom mohli doručit Zboží, zejména tedy jméno, příjmení,
doručovací
adresu, telefonní číslo a e-mailovou adresu;
- 3.4. V průběhu tvorby návrhu Objednávky může až do doby jejího vytvoření údaje měnit a kontrolovat. Po
provedení
kontroly prostřednictvím stisku tlačítka „objednávka zavazující k platbě“ Objednávku vytvoříte. Před
stiskem
tlačítka musíte ale ještě potvrdit Vaše seznámení se a souhlas s těmito Podmínkami, v opačném případě
nebude
možné
Objednávku vytvořit. K potvrzení a souhlasu slouží zatrhávací políčko. Po stisku tlačítka „Objednávka
zavazující
k platbě“ budou všechny vyplněné informace odeslány přímo Nám.
- 3.5. Vaši Objednávku Vám v co nejkratší době poté, kdy Nám bude doručena, potvrdíme zprávou odeslanou na
Vaši
e-mailovou adresu zadanou v Objednávce. Součástí potvrzení bude shrnutí Objednávky a tyto Podmínky.
Potvrzením
Objednávky z naší strany dochází k uzavření Smlouvy mezi Námi a Vámi. Podmínky ve znění účinném ke dni
Objednávky
tvoří nedílnou součást Smlouvy.
- 3.6. Mohou nastat i případy, kdy Vám nebudeme moci Objednávku potvrdit. Jedná se zejména o situace, kdy
Zboží není
dostupné nebo případy, kdy objednáte větší počet kusů Zboží, než kolik je z naší strany umožněno.
Informaci
o
maximálním počtu Zboží Vám však vždy v rámci E-shopu předem poskytneme a neměla by pro Vás být tedy
překvapivá.
V případě, že nastane jakýkoli důvod, pro který nemůžeme Objednávku potvrdit, budeme Vás kontaktovat a
zašleme Vám
nabídku na uzavření Smlouvy v pozměněné podobě oproti Objednávce. Smlouva je v takovém případě uzavřena
ve
chvíli,
kdy Naši nabídku potvrdíte.
- 3.7. V případě, že v rámci E-shopu nebo v návrhu Objednávky bude uvedena zjevně chybná Cena, nejsme
povinni
Vám
Zboží za tuto Cenu dodat ani v případě, kdy jste obdrželi potvrzení Objednávky, a tedy došlo k uzavření
Smlouvy.
V takové situaci Vás budeme bezodkladně kontaktovat a zašleme Vám nabídku na uzavření nové Smlouvy
v pozměněné
podobě oproti Objednávce. Nová Smlouva je v takovém případě uzavřena ve chvíli, kdy Naši nabídku
potvrdíte.
V případě, že Naši nabídku nepotvrdíte ani ve lhůtě 3 dnů od jejího odeslání, jsme oprávněni od uzavřené
Smlouvy
odstoupit. Za zjevnou chybu v Ceně se považuje například situace, kdy Cena neodpovídá obvyklé ceně u
jiných
prodejců
nebo chybí či přebývá cifra.
- 3.8. V případě, kdy dojde k uzavření Smlouvy, Vám vzniká závazek k zaplacení Celkové ceny.
- 3.9. V některých případech umožňujeme na nákup Zboží využít slevu. Pro poskytnutí slevy je třeba, abyste
v rámci
návrhu Objednávky vyplnili údaje o této slevě do předem určeného pole. Pokud tak učiníte, bude Vám Zboží
poskytnuto
se slevou.
- 4. CENOVé A PLATEBNÍ PODMÍNKY, VÝHRADA VLASTNICKÉHO PRÁVA
- 4.1. Cena je vždy uvedena v rámci E-shopu, v návrhu Objednávky a samozřejmě ve Smlouvě. V případě
rozporu
mezi Cenou
uvedenou u Zboží v rámci E-shopu a Cenou uvedenou v návrhu Objednávky se uplatní Cena uvedená v návrhu
Objednávky,
která bude vždy totožná s cenou ve Smlouvě. V rámci návrhu Objednávky je též uvedena Cena za dopravu,
případně
podmínky, kdy je doprava zdarma.
- 4.2. Celková cena je uvedena včetně DPH včetně veškerých poplatků stanovených zákonem.
- 4.3. Platbu Celkové ceny po Vás budeme požadovat po uzavření Smlouvy a před předáním Zboží. Úhradu
Celkové
ceny
můžete provést následujícími způsoby:
- a) Bankovním převodem. Informace pro provedení platby Vám zašleme v rámci potvrzení Objednávky.
V případě
platby
bankovním převodem je Celková cena splatná do 20 dní.
- b) Kartou online. V takovém případě probíhá platba přes platební bránu https://www.comgate.cz/ ,přičemž
platba se
řídí podmínkami této platební brány, které jsou dostupné na adrese: https://www.comgate.cz/ . V případě
platby
kartou online je Celková cena splatná do 20 dní.
Poskytovatel platební brány: ComGate, a.s. https://www.comgate.cz/
ComGate Payments, a.s.
Hradec Králové
Aupark, Gočárova třída 1754 / 48b
500 02 Hradec Králové
IČ: 279 24 505, DIČ CZ27924505
Tel.: +420 228 224 267
E-mail: [email protected]
- c) Dobírkou. V takovém případě dojde k platbě při doručení Zboží oproti předání Zboží. V případě platby
dobírkou je
Celková cena splatná při převzetí Zboží.
- d) Hotově při osobním odběru. Hotově lze hradit Zboží v případě převzetí v Naší provozovně. V případě
platby
hotově
při osobním odběru je Celková cena splatná při převzetí Zboží.
- 4.4. Faktura bude vystavena v elektronické podobě po uhrazení Celkové ceny a bude zaslána na Vaši
e-mailovou
adresu.
Faktura bude též fyzicky přiložena ke Zboží.
- 4.5. Vlastnické právo ke Zboží na Vás přechází až poté, co zaplatíte Celkovou cenu a Zboží převezmete.
V případě
platby bankovním převodem je Celková cena zaplacena připsáním na Náš účet, v ostatních případech je
zaplacena
v okamžik provedení platby.
- 5. DORUČENí ZBOŽÍ, PŘECHOD NEBEZPEČÍ ŠKODY NA VĚCI
- 5.1. Zboží Vám bude doručeno způsobem dle Vaší volby, přičemž můžete vybírat z následujících možností:
- a) Osobní odběr na Naší provozovně Vrbice 98.
- b) Doručení prostřednictvím dopravních společností Česká pošta;
- 5.2. Zboží je možné doručit pouze v rámci České a Slovenské republiky.
- 5.3. Doba doručení Zboží vždy závisí na jeho dostupnosti a na zvoleném způsobu doručení a platby.
- Předpokládaná doba
doručení Zboží Vám bude sdělena v potvrzení Objednávky. Doba uvedená na E-shopu je pouze orientační a
může
se lišit
od skutečné doby dodání. V případě osobního odběru na provozovně Vás vždy o možnosti vyzvednutí Zboží
budeme
informovat prostřednictvím e-mailu.
- 5.4. Po převzetí Zboží od dopravce je Vaše povinnost zkontrolovat neporušenost obalu Zboží a v případě
jakýchkoli
závad tuto skutečnost neprodleně oznámit dopravci a Nám. V případě, že došlo k závadě na obalu, která
svědčí
o
neoprávněné manipulaci a vstupu do zásilky, není Vaší povinností Zboží od dopravce převzít.
- 5.5. V případě, kdy porušíte svoji povinnost převzít Zboží, s výjimkou případů dle čl. 5.4 Podmínek,
nemá to
za
následek porušení Naší povinnosti Vám Zboží doručit. Zároveň to, že Zboží nepřevezmete, není odstoupení
od
Smlouvy
mezi Námi a Vámi. Nám ale v takovém případě vzniká právo od Smlouvy odstoupit z důvodu Vašeho
podstatného
porušení
Smlouvy. Pokud se rozhodneme tohoto práva využít, je odstoupení účinné v den, kdy Vám toto odstoupení
doručíme.
Odstoupení od Smlouvy nemá vliv na nárok na uhrazení Ceny za dopravu, případně na nárok na náhradu
škody,
pokud
vznikla.
- 5.6. Pokud je z důvodů vzniklých na Vaší straně Zboží doručováno opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo
ve
Smlouvě
dohodnuto, je Vaší povinností nahradit Nám náklady s tímto opakovaným doručením spojené. Platební údaje
pro
zaplacení těchto nákladů Vám zašleme na Vaši e-mailovou adresu uvedenou ve Smlouvě a jsou splatné 14 dnů
od
doručení
e-mailu.
- 5.7. Nebezpeční škody na Zboží na Vás přechází v okamžiku, kdy ho převezmete. V případě, kdy Zboží
nepřevezmete,
s výjimkou případů dle čl. 5.4 Podmínek, na Vás nebezpečí škody na Zboží přechází v okamžiku, kdy jste
měli
možnost
ho převzít, ale z důvodů na Vaší straně k převzetí nedošlo. Přechod nebezpečí škody na Zboží pro Vás
znamená, že od
tohoto okamžiku nesete veškeré důsledky spojené se ztrátou, zničením, poškozením či jakýmkoli
znehodnocením
Zboží.
- 5.8. V případě, že Zboží nebylo v E-shopu uvedeno jako skladem a byla uvedena orientační doba
dostupnosti
Vás budeme
vždy informovat v případě:
- a) mimořádného výpadku výroby Zboží, přičemž Vám vždy sdělíme novou očekávanou dobu dostupnosti nebo
informace o
tom, že nebude možné Zboží dodat;
- b) prodlení s dodáním Zboží od Našeho dodavatele, přičemž Vám vždy sdělíme novou očekávanou dobu
dodání.
- 5.9. V případě, že nebudeme schopni Vám Zboží dodat ani do 30 dnů od uplynutí doby doručení Zboží
uvedené
v potvrzení Objednávky, a to z jakéhokoli důvodu, jsme My i Vy oprávněni od Smlouvy odstoupit.
- 6. PRÁVa Z VADNÉHO PLNĚNÍ
- 6.1. Zaručujeme, že v době přechodu nebezpečí škody na Zboží podle čl. 5.7 Podmínek je Zboží bez vad,
zejména pak,
že:
- a) má vlastnosti, které jsme si s Vámi dohodnuli, a pokud nebyly výslovně dohodnuty, pak takové, které
jsme
u popisu
Zboží uvedli, případně takové, které lze s ohledem na povahu Zboží očekávat;
- b) je vhodné pro účely, které jsme uvedli nebo pro účely, které jsou pro Zboží tohoto typu obvyklé;
- c) odpovídá jakosti nebo provedení dohodnutého vzorku, pakliže byla jakost nebo provedení stanovena
podle
vzorku;
- d) je v odpovídajícím množství a hmotnosti;
- e) splňuje požadavky na něj kladené právními předpisy;
- f) není zatíženo právy třetích stran.
- 6.2. V případě, že bude mít Zboží vadu, tedy zejména pokud nebude splněna některá z podmínek dle čl.
6.1,
můžete Nám
takovou vadu oznámit a uplatnit práva z vadného plnění (tedy Zboží reklamovat) zasláním e-mailu či
dopisu na
Naše
adresy uvedené u Našich identifikačních údajů. Pro reklamaci můžete využít také vzorový formulář
poskytovaný
z Naší
strany, který tvoří přílohu č. 1 Podmínek. V uplatnění práva z vadného plnění je třeba zvolit, jak
chcete
vadu
vyřešit, přičemž tuto volbu nemůžete následně, s výjimkou případů dle čl. 6.3, bez Našeho souhlasu
změnit.
Reklamaci
vyřídíme v souladu s Vámi uplatněným právem z vadného plnění. V případě, že si nezvolíte řešení vady,
máte
práva
uvedená v čl. 6.4 i v situacích, kdy vadné plnění bylo podstatným porušením Smlouvy.
- 6.3. Je-li vadné plnění podstatným porušením Smlouvy, máte následující práva:
- a) na odstranění vady dodáním nového Zboží bez vady, nebo dodáním chybějící části Zboží;
- b) na odstranění vady opravou Zboží;
- c) na přiměřenou slevu z Ceny;
- d) na odstoupení od Smlouvy.
V případě, že zvolíte vyřešení dle bodů a) nebo b) a My vadu takto neodstraníme v přiměřené lhůtě,
kterou
jsme
uvedli, nebo Vám sdělíme, že tímto způsobem vadu neodstraníme vůbec, máte práva dle bodů c) a d), i když
jste je
v rámci reklamace původně nepožadovali. Zároveň pokud si zvolíte odstranění vady opravou Zboží a My
zjistíme, že je
vada neopravitelná, oznámíme Vám to a můžete si zvolit jiný způsob odstranění vady.
- 6.4. Je-li vadné plnění nepodstatným porušením Smlouvy, máte následující práva:
- a) na odstranění vady dodáním nového Zboží bez vady, nebo dodáním chybějící části Zboží;
- b) na odstranění vady opravou Zboží;
- c) na přiměřenou slevu z Ceny.
Pokud však vadu neodstraníme včas nebo odmítneme vadu odstranit, vzniká Vám právo od Smlouvy odstoupit.
Odstoupit
můžete také v případě, kdy nemůžete Zboží řádně užívat pro opakovaný výskyt vad po opravě Zboží nebo při
větším
počtu vad Zboží.
- 6.5. V případě podstatného i nepodstatného porušení nemůžete odstoupit od Smlouvy, ani požadovat dodání
nové
věci,
pokud nemůžete vrátit Zboží ve stavu, v jakém jste ho obdrželi. To ale neplatí v následujících
případech:
- a) došlo-li ke změně stavu Zboží v důsledku prohlídky za účelem zjištění vady;
- b) bylo-li Zboží použito ještě před objevením vady;
- c) nebyla-li nemožnost vrácení Zboží v nezměněném stavu způsobena Vaším jednáním anebo Vaším
opomenutím,
- d) došlo-li z Vaší strany před objevením vady k prodeji, spotřebování nebo pozměnění Zboží při obvyklém
použití;
pokud k tomu však došlo jen částečně, je Vaší povinností tu část Zboží, kterou vrátit lze a v takovém
případě Vám
nebude vrácena část Cen odpovídající Vašemu prospěchu z užití části Zboží.
- 6.6. Do tří dnů od obdržení reklamace Vám na e-mailovou adresu potvrdíme, že jsme reklamaci obdrželi,
kdy
jsme ji
obdrželi a předpokládanou dobu trvání vyřízení reklamace. Reklamaci vyřídíme bez zbytečného odkladu,
nejpozději však
do 30 dnů od jejího obdržení. Lhůta může být po naší vzájemné dohodě prodloužena. Pokud lhůta marně
uplyne,
můžete
odstoupit od Smlouvy.
- 6.7. O vyřízení reklamace Vás budeme informovat e-mailem. Pokud je reklamace oprávněná, náleží Vám
náhrada
účelně
vynaložených nákladů. Tyto náklady jste povinni prokázat, např. účtenkami či potvrzeními o ceně za
dopravu.
V případě, že došlo k odstranění vady dodáním nového Zboží, je Vaší povinností Nám původní Zboží vrátit,
náklady na
toto vrácení však hradíme My.
- 6.8. Uplatnění práv z vadného plnění a reklamace akce se řídí ustanovením §1810 a násl., §1820 a násl. a
§2099 a
násl. občanského zákoníku a zákonem o ochraně spotřebitele.
- 6.9. V případě, že jste podnikateli, je Vaší povinností oznámit a vytknout vadu bez zbytečného odkladu
poté,
co jste
ji mohli zjistit, nejpozději však do tří dnů od převzetí Zboží.
- 6.10. V případě, že jste spotřebitel, máte právo uplatit práva z vadného plnění u vady, která se
vyskytne u
spotřebního Zboží ve lhůtě 24 měsíců od převzetí Zboží.
- 6.11. Ustanovení ohledně práva z vad se nepoužijí v případě:
- a) Zboží, které je prodávané za nižší Cenu, na vadu, pro kterou byla nižší Cena ujednána;
- b) opotřebení Zboží způsobeného jeho obvyklým užíváním;
- c) použitého Zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou Zboží mělo, když jste jej
převzali;
- d) kdy to vyplývá z povahy Zboží.
- 7. odstoupení od smlouvy
- 7.1. K odstoupení od Smlouvy, tedy k ukončení smluvního vztahu mezi Námi a Vámi od jeho počátku, může
dojít
z důvodů
a způsoby uvedenými v tomto článku, případně v dalších ustanoveních Podmínek, ve kterých je možnost
odstoupení
výslovně uvedena.
- 7.2. V případě, že jste spotřebitel, tedy osoba kupující Zboží mimo rámec své podnikatelské činnosti,
máte
v souladu
s ustanovením §1829 občanského zákoníku právo odstoupit od Smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dnů ode
dne
doručení
Zboží. V případě, že jsme uzavřeli Smlouvu, jejímž předmětem je několik druhů Zboží nebo dodání několika
částí
Zboží, začíná tato lhůta běžet až dnem dodání poslední části Zboží, a v případě, že jsme uzavřeli
Smlouvu,
na
základě které Vám budeme Zboží dodávat pravidelně a opakovaně, začíná běžet dnem dodání první dodávky.
Od
Smlouvy
můžete odstoupit jakýmkoliv prokazatelným způsobem (zejména zasláním e-mailu nebo dopisu na Naše adresy
uvedené u
Našich identifikačních údajů). Pro odstoupení můžete využít také vzorový formulář poskytovaný z Naší
strany,
který
tvoří přílohu č. 2 Podmínek.
- 7.3. Ani jako spotřebitel však nemůžete od Smlouvy odstoupit v případech, kdy je předmětem Smlouvy:
- a) Zboží, jehož Cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na Naší vůli a může k nim dojít
během
lhůty pro
odstoupení od Smlouvy;
- b) dodání alkoholických nápojů, které mohou být dodány až po uplynutí třiceti dnů a jejich Cena závisí
na
výchylkách
finančního trhu nezávislých na Naší vůli;
- c) Zboží, které bylo upraveno podle Vašeho přání nebo pro Vaši osobu;
- d) Zboží, které podléhá rychlé zkáze a Zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným;
- e) Zboží v uzavřeném obalu, které bylo z obalu vyňato a z hygienických důvodů jej není možné vrátit;
- f) dodávka zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu, pokud došlo k porušení původního
obalu;
- g) dodávka novin, periodik nebo časopisů;
- h) dodání digitálního obsahu, pokud nebyl dodán na hmotném nosiči a byl dodán s Vaším předchozím
výslovným
souhlasem
před uplynutím lhůty pro odstoupení od Smlouvy a My jsme Vám sdělili, že nemáte právo na odstoupení od
Smlouvy.
- 7.4. Lhůta k odstoupení dle čl. 7.2 Podmínek se považuje za zachovanou, pokud Nám v jejím průběhu
odešlete
oznámení,
že od Smlouvy odstupujete.
- 7.5. V případě odstoupení od Smlouvy Vám bude Cena vrácena do 14 dnů ode dne účinnosti odstoupení na
účet,
ze
kterého byla připsána, případně na účet zvolený odstoupení od Smlouvy. Částka však nebude vrácena dříve,
než
Nám
Zboží vrátíte či než prokážete, že došlo k jeho zaslání zpět Nám. Zboží Nám prosím vracejte čisté, pokud
možno
včetně originálního obalu.
- 7.6. V případě odstoupení od Smlouvy dle čl. 7.2 Podmínek jste povinní Nám Zboží zaslat do 14 dnů od
odstoupení a
nesete náklady spojené s navrácením zboží k Nám. Vy máte naopak nárok na to, abychom Vám vrátili Cenu za
dopravu,
avšak pouze ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání Zboží, který jsme pro dodání
Zboží
nabízeli. V případě odstoupení z důvodu, že My porušíme uzavřenou Smlouvu, hradíme i náklady spojené
s navrácením
zboží k Nám, ovšem opět pouze do výše Ceny za dopravu ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému
způsobu
dodání
Zboží, který jsme při dodání Zboží nabízeli.
- 7.7. Odpovídáte Nám škodu v případech, kdy bude Zboží poškozeno v důsledku Vašeho nakládání s ním jinak,
než
je
nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Způsobenou škodu Vám v takovém případě
vyúčtujeme poté,
co Nám Zboží bude vráceno a splatnost vyúčtované částky je 14 dní. V případě, že jsme Vám ještě
nevrátili
Cenu, jsme
oprávněni pohledávku z titulu nákladů započíst na Vaši pohledávku na vrácení Ceny.
- 7.8. My jsme oprávněni odstoupit od Smlouvy kdykoliv před tím, než Vám dodáme Zboží, pokud existují
objektivní
důvody, proč není možné Zboží dodat (zejména důvody na straně třetích osob nebo důvody spočívající
v povaze
Zboží),
a to i před uplynutím doby uvedené v čl. 5.9. Podmínek. Můžeme také od Smlouvy odstoupit, pokud je
zjevné,
že jste
uvedli v Objednávce záměrně nesprávné informace. V případě, že nakupujete zboží v rámci své
podnikatelské
činnosti,
tedy jako podnikatel, jsme oprávněni od Smlouvy odstoupit kdykoli, i bez udání důvodu.
- 8. Řešení sporů se spotřebiteli
- 8.1. Pokud jste spotřebitel, dle zákona o ochraně spotřebitele máte právo na mimosoudní řešení
spotřebitelského
sporu plynoucího ze Smlouvy. V takovém případě jste oprávněni obrátit se na Českou obchodní inspekci,
Ústřední
inspektorát – oddělení ADR, Štěpánská 15, 120 00 Praha 2, e-mail: [email protected],web: adr.coi.cz. Mimosoudní
řešení
spotřebitelského sporu se zahajuje výlučně na Váš návrh, a to v případě, že se spor nepodařilo s Námi
vyřešit přímo.
Návrh lze podat nejpozději do 1 roku ode dne, kdy jste uplatnili své právo, které je předmětem sporu, u
Nás
poprvé.
- 8.2. Máte dále právo zahájit mimosoudní řešení sporu online prostřednictvím platformy ODR dostupné na
webové
stránce
ec.europa.eu/consumers/odr/.
- 9. Závěrečná ustanovení
- 9.1. Pokud Náš a Váš právní vztah obsahuje mezinárodní prvek (tedy například budeme zasílat zboží mimo
území
České
republiky), bude se vztah vždy řádit právem České republiky. Pokud jste však spotřebitelé, nejsou tímto
ujednáním
dotčena Vaše práva plynoucí z právních předpisů.
- 9.2. Veškerou písemnou korespondenci si s Vámi budeme doručovat elektronickou poštou. Naše e-mailová
adresa
je
uvedena u Našich identifikačních údajů. My budeme doručovat korespondenci na Vaši e-mailovou adresu
uvedenou
ve
Smlouvě, v Uživatelském účtu nebo přes kterou jste nás kontaktovali.
- 9.3. Smlouvu je možné měnit pouze na základě naší písemné dohody. My jsme však oprávněni změnit a
doplnit
tyto
Podmínky, tato změna se však nedotkne již uzavřených Smluv, ale pouze Smluv, které budou uzavřeny po
účinnosti této
změny, nebo Vám na základě Smlouvy máme dodávat Zboží pravidelně a opakovaně. Informace o změně Vám
zašleme
na Vaši
e-mailovou adresu nejméně 14 dní před účinností této změny. Pokud od Vás do 14 dnů od zaslání informace
o
změně
neobdržíme výpověď uzavřené Smlouvy na pravidelné a opakované dodávky Zboží, stávají se nové podmínky
součástí naší
Smlouvy a uplatní se na další dodávku Zboží následující po účinnosti změny. Výpovědní doba v případě, že
výpověď
podáte, činí 2 měsíce.
- 9.4. V případě vyšší moci nebo událostí, které nelze předvídat (přírodní katastrofa, pandemie, provozní
poruchy,
výpadky subdodavatelů apod.), neneseme odpovědnost za škodu způsobenou v důsledku nebo souvislosti
s případy
vyšší
moci, a pokud stav vyšší moci trvá po dobu delší než 10 dnů, máme My i Vy právo od Smlouvy odstoupit.
- 9.5. Přílohou Podmínek je vzorový formulář pro reklamaci a vzorový formulář pro odstoupení od Smlouvy.
- 9.6. Smlouva včetně Podmínek je archivována v elektronické podobě u Nás, ale není Vám přístupná. Vždy
však
tyto
Podmínky a potvrzení Objednávky se shrnutím Objednávky obdržíte e-mailem a budete tedy mít vždy přístup
ke
Smlouvě i
bez Naší součinnosti. Doporučujeme vždy potvrzení Objednávky a Podmínky uložit.
- 9.7. Na Naši činnost nedopadají žádné kodexy chování dle §1826 odst. 1 písm. g) občanského zákoníku.
- 9.8. Tyto Podmínky nabývají účinnosti 21.9.2021.